Вижте какво намерих в нета и там също пише че изгори ли една свещ се сменят всичките,и трябва да са еднакви каквито ги дава производителя.
Известие
Collapse
No announcement yet.
Подгревни свещи
Collapse
X
-
Описанието на изводите в първата картинка съответства на последната схема, която дискутирахме.
Номерът на релето трябва да завършва на 018.
Втората картинка не казва нищо съществено.
Това за смяната на всички свещи заедно е добра практика по ред съображения, но не мисля, че е задължителна.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Според каталога на Бош релето за този двигател трябва да е 0 281 003 010.
Иначе свещите могат да се сменят по отделно, като е хубаво да са еднакви, но не е задължително.Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic
Comment
-
Първоначално публикувано от myato Покажи съобщениеСпоред каталога на Бош релето за този двигател трябва да е 0 281 003 010.
Иначе свещите могат да се сменят по отделно, като е хубаво да са еднакви, но не е задължително.
В този каталог го има и номерът на модула за подгрева е 0 281 003 018Last edited by ecotronic; d.m.y г., 01:33.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Аз гледам някаква яко разнородна информация се носи тук.
Та ако наистина кода на двигателя на колегата му е 839A6.000, то задължително трябва да сложи реле завършващо на 018. 010 и 015 няма да свърши работа и винаги ще дава грешка.
И точно защото не връща логическо 0 или 1 за работата му, то същото реле се използва и в двигатели с 4 свещи. Просто при логиката на проверка на свещите по информационния пин към ЕКУ-то се връща определено напрежение, спрямо тока на свещите и ЕКУ-то решава дали обратната връзка му е ОК да започне да грее въобще или въобще да не почне да грее и да запише грешка. Или пък ако грее но тока е по-слаб (изгоряла свещ), то пак започва да грее но отново записва грешка.A20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Comment
-
Добра работа, BO
това 018 ли е?
Не че може да се разбере кой знае колко от снимките....
Това което виждам е че се следят работните токове на всяка свещ поотделно а не общият ток, както си мислех до момента.
Това, което предполагам е, че комуникацията между ECU - то и тая чудесия може да става по К-линия. Освен означението "K" на втори пин, към това предположение ме навежда възможността ECU - то да "съобщава" времето (или цикъла) за подгрева на база собствената си карта.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Нали няколко пъти до сега писах как работи релето.
Логиката е само такава, че самото реле "следи" всяка свещ. Спрямо обратната връзка от консумацията на свещите то вади изходен сигнал под формата на напрежение. Това не е К линия. Та спрямо този изходен сигнал, който постъпва в ЕКУ-то на двигателя, самото ЕКУ решава дали има проблем или не. Съответно дали да активира релето или не. И съответно да запише някаква грешка или не. Ако го напиша още веднъж това, то се отказвам.
Самото реле няма умна част в него от гледна точка на време за подгрев или нещо такова. ЕКУ-то на двигателя спрямо вътрешната си карта решава дали да го активира и кога да го изключи - пре подгряване и съответно последователно подгряване, след като двигателя е запалил. Самото реле се активира от транзистора в горния десен ъгъл. ЕКУ-то просто го активира и релето зацепва - това е.Last edited by BO; d.m.y г., 18:07.A20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Comment
-
Щом ECU то решава дали има проблем или не, то следва да получава от пин 5 (Di) постоянно напрежение, пропорционално на общия ток на консумация на свещите.
Тогава защо се следи токът през всяка свещ а не общия?
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Колеги как го разбрахте това че трябва да завършва точно на 018 релето като обозначенията и на 015 и на 018 са едни и същи?
Разликата според мен във двете схеми на връзване е че единият вид минава през букса а другият отива директно в компютъра,поправете ме ако греша, и във двете схеми пин 2 не се ползва.
Виждам че го има дадено на едно място но там пише за мотор 100 киловата а моят е 110.
И във AXM-AUTO са дадени и двете релета за моят двигател.
Утре изпуквам 5 чисто новички BOSCH свещички и продължаваме да гадаем.Last edited by RomeoJTD; d.m.y г., 23:37.Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD 2001 150 HP Berlina
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеЩом ECU то решава дали има проблем или не, то следва да получава от пин 5 (Di) постоянно напрежение, пропорционално на общия ток на консумация на свещите.
Тогава защо се следи токът през всяка свещ а не общия?
Примерно ако една свещ има 20% по-малко товар (някакъв хистерезис) и другата така и 5-тата така, то релето предполагам, че накрая подава сигнал кум ЕКУ-то, че всичко е наред. Ако следи обаче само общия сигнал, то сбора от всеки такъв хистерезис може да даде грешно крайно изчисление и по този начин да обърка системата. Да кажем ако хистерезиса в товара от 5-те свещи е -20%, сбора от товара би бил, че все едно една свещ е изгоряла.
За това и не е задължително свещите да са от един и същ производител, или пък да се сменят накуп, както имаше и такова мнение. Именно защото тока от всяка свещ може да играе в известна граница, която се смята за нормална.A20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Comment
-
Първоначално публикувано от RomeoJTD Покажи съобщениеКолеги как го разбрахте това че трябва да завършва точно на 018 релето като обозначенията и на 015 и на 018 са едни и същи?
Разликата според мен във двете схеми на връзване е че единият вид минава през букса а другият отива директно в компютъра,поправете ме ако греша, и във двете схеми пин 2 не се ползва.
Виждам че го има дадено на едно място но там пише за мотор 100 киловата а моят е 110.
И във AXM-AUTO са дадени и двете релета за моят двигател.
Утре изпуквам 5 чисто новички BOSCH свещички и продължаваме да гадаем.
---------- Post added at 09:48 ---------- Previous post was at 09:41 ----------
Първоначално публикувано от BO Покажи съобщениеЕдинственото логично обяснение е, че следи всеки товар по отделно, за да може да подаде логичнески общ изход накрая.
Примерно ако една свещ има 20% по-малко товар (някакъв хистерезис) и другата така и 5-тата така, то релето предполагам, че накрая подава сигнал кум ЕКУ-то, че всичко е наред. Ако следи обаче само общия сигнал, то сбора от всеки такъв хистерезис може да даде грешно крайно изчисление и по този начин да обърка системата. Да кажем ако хистерезиса в товара от 5-те свещи е -20%, сбора от товара би бил, че все едно една свещ е изгоряла.
За това и не е задължително свещите да са от един и същ производител, или пък да се сменят накуп, както имаше и такова мнение. Именно защото тока от всяка свещ може да играе в известна граница, която се смята за нормална.Last edited by ecotronic; d.m.y г., 09:56.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеТова, което си описал, е безспорно сериозен довод за да се мерят отделните токове вместо общия. Но това показва, че всъщност модулът за подгрева а не ECU - то (както каза по-горе) решава дали има неизправност или не и в зависимост от това вдига флаг за грешка на диагностичния пин.
Но неговата логика се свежда то дам да изкара определено напрежение на комуникационния пин към ЕКУ-то с определен волтаж, който волтаж е елементарна логика от математически израз от следенето на свещите. И спрямо този волтаж/изходен сигнал, то ЕКУ-то решава дали има грешка или не и от какъв вид е тя. Дали е безопасно да се активира релето или да не се активира. Всичко това се решава от ЕКУ-то.
Най-вероятно и релето има някаква защита, но аз лично не съм намерил схема на тази интеграла, за да видя логиката ѝ и какво тя предлага.A20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Comment
Comment